Ekonomi

Halka arz yaklaşırken Shein temel ürünlerin fiyatlarını yükseltiyor

Hızlı moda devi Shein, beklenen ilk halka arzı (IPO) öncesinde stratejik bir hamleyle bazı temel ürünlerinin fiyatlarını üçte bir oranında arttırdı. Bu fiyat ayarlaması, şirketin gelirlerini artırma çabalarının bir parçasıdır ve yaklaşan borsa çıkışına olumlu katkıda bulunabilir.

Londra merkezli bir firma olan EDITED tarafından yapılan araştırma, Shein’in fiyat artışlarının rakipleri H&M ve Zara’yı geride bıraktığını gösteriyor. EDITed, 1 Haziran’daki fiyatları bir önceki yılın fiyatlarıyla karşılaştırarak Shein’in ortalama fiyat artışlarının daha önemli olduğunu kaydetti.

Ağırlıklı olarak kadın kıyafetleri için online bir pazar yeri işleten şirket, çoğunluğu Guangzhou, Çin’de bulunan yaklaşık 5.400 tedarikçiden oluşan bir ağ kullanıyor. Bu tedarikçiler, üretimi gerçek zamanlı talebe göre ölçeklendirmelerine olanak tanıyan esnek üretim süreçleriyle biliniyor.

Shein finansal verilerini kamuya açıklamasa da Coresight Research, perakendecinin gelirinin bu yıl 50 milyar dolara ulaşacağını ve geçen yıla göre %55 artış göstereceğini tahmin ediyor. Shein, temel kadın giyim ürünlerinin fiyatlarını yükselterek ve daha fazla dış markayı platformuna dahil ederek bu satış hedefine ulaşmayı ve kar marjlarını iyileştirmeyi amaçlıyor.

AlixPartners danışmanlık şirketinde e-ticaret uzmanı olan Erik Lautier, şirketin güçlü ivmesini ve bunun halka arz planlarını nasıl olumlu etkileyebileceğini yorumladı. Shein, çevrimiçi platformlar için yeni AB düzenlemelerine uymayı ve ilgili maliyetleri yönetmeyi de içeren halka açık bir kuruluş olmanın zorluklarını aşmaya hazırlanıyor.

Shein’in en büyük pazarı olan ABD’de, kadın elbiselerinin ortalama fiyatı geçtiğimiz yıl %28 artarak 28,51 dolara ulaştı. EDITED’ın verilerine göre, bu fiyat ABD’de H&M ve Zara’dan alınan elbiselerin ortalama maliyetinden daha düşük, ancak artış yüzdesi bu rakiplere kıyasla daha yüksek.

İngiltere’de, Shein’in web sitesinde bir elbisenin ortalama fiyatı şu anda 24,12 pound (30,97 $), yani geçen yıla göre %15 daha yüksek. Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya’da ise ortalama elbise fiyatı %36 oranında artış gösterdi.

Perakende uzmanları Shein’in fiyatlandırma stratejisinin, şirketin büyümeyi sürdürme ve borsaya açılma beklentisiyle daha yüksek fiyatlı ürünler satma yeteneğini göstermeyi amaçladığına inanıyor. Fiyatlandırma danışmanlığı şirketi Pearson Ham Group’un perakende bölüm başkanı Alex Romanenko, Shein’in bu yüksek fiyatları koruyabilmesi halinde değerlemesini önemli ölçüde artırabileceğini öne sürdü.

Sky News, Shein’in Londra’daki halka arzı için yaklaşık 50 milyar poundluk bir değerleme istediğini bildirdi. Şirket halka arz planları ya da değerlemesi hakkında yorum yapmadı.

Fiyat artış stratejisi aynı zamanda şirket halka açılmadan önce kar marjlarını arttırmayı amaçlıyor. ABD’de Shein’in sitesinde en önemli fiyat artışı ayakkabılarda görüldü ve ayakkabıların ortalama fiyatı 25,3 dolardan 40,7 dolara yükseldi. Bu kısmen, Shein’in web sitesinde 32 ila 174 dolar arasında fiyatlara sahip ayakkabılar sunan Skechers gibi diğer markaların platforma eklenmesini yansıtıyor. Skechers, Shein’deki satış performansı hakkında yorum yapmadı.

GlobalData’da giyim pazarı analisti olan Louise Deglise-Favre, Shein’in büyümesinin ABD ve İngiltere gibi yerleşik pazarlarda yavaşlayabileceğini, ancak şirketin yeni pazarlara girerek, stratejik olarak bazı fiyatları yükselterek veya satın almalar yoluyla küresel olarak genişlemesini sürdürebileceğini belirtti. ABD, 2023 yılında Shein’in satışlarının %28’ini oluştururken, diğer gelişmekte olan pazarların yanı sıra Almanya, İngiltere, Brezilya ve Meksika’dan da önemli miktarda gelir elde edildi.

Ancak AlixPartners’dan Lautier, yüksek fiyatlar site ziyaretlerinin satın almaya dönüşüm oranını etkileyebileceğinden, fiyat artışlarının gelir yaratma açısından sınırları olduğu konusunda uyardı. Satış büyümesini sürdürmek için Shein’in platformuna daha fazla ziyaretçi çekmesi ve sık ziyaretleri teşvik etmesi gerekecek.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

caybasi-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort